טיוב המיומנויות של צוות ביה״ס בניהול כיתה ובהשבחת הוראה
שיפור מדיד במיומניות היסוד של התלמידים בכל המישורים
ניהול שגרות ותרבות המובילות להצלחה
מטרות התכנית
העצמה וחיזוק החוסן של צוותי ההוראה
טיוב המיומנויות של צוות ביה״ס בניהול כיתה ובהשבחת הוראה
שיפור מדיד במיומניות היסוד של התלמידים בכל המישורים
ניהול שגרות ותרבות המובילות להצלחה
אוכלוסיית יעד: מורים וצוות ניהול בבתי ספר יסודיים
עיקרי התכנית:
‘רבדים+’ נועדה להעניק לסגלי ההוראה ולמנהלי בתי הספר היסודיים מעטפת של ליווי והדרכה אישית ומקצועית, שמטרתה לאתר את נקודות החוזק של הצוות, וכך ליצור תהליך מערכתי שיאפשר שוויון הזדמנויות לכל ילדה וילד. בתכנית נבנות תכניות עבודה ברמת הפרט, הכיתה ובית הספר, וכן נבנה מערך בקרה והערכה, שבאמצעותו ניתן לעקוב אחר ההישגים ודרכי העבודה. בזירה הארגונית-ניהולית, הצוות הבית ספרי מוביל את המיזם לצד תהליך אימון שמבצע גורם מקצועי, המלווה את מפגשי העבודה של הצוות ואת הנהלת בית הספר. כחלק מהתהליך מתבצע תכנון מבוסס נתונים במטרה לשפר ולקדם את מיומנויות הניהול, המיומנויות המקצועיות והפדגוגיות של צוותי ההוראה ולהסדיר ולהנכיח את מנהיגות הביניים על כל תחומיה.
בזירה הדידקטית, התכנית משקיעה משאבים בפיתוח מקצועי של הצוות, באימון אישי בכיתה במודל של צפייה ומשוב, בהוראה מתקנת ובתגבור לימודי, באמצעות מורים ומדריכים המשולבים בתכנית העבודה הפדגוגית של בית הספר. בזירה הרגשית-אישית, המענה הטיפולי שניתן מתבסס על מיפוי התלמידים הזקוקים לכך בתחום הרגשי, החברתי והמשפחתי. הטיפולים מלווים במעקב אישי ומתואמים עם הגורמים המקצועיים שבבית הספר ובקהילה. בזירת האקוסיסטם, בנוסף לעבודה שבבית הספר נעשית פעילות ברמת הרשות, הכוללת בניית “שולחן עגול” יישובי ופיתוח מנגנונים ללמידה שיתופית.